Mehmet Ali
Mehmet Ali
Çevrimdışı
Çözüldü
0 oy
Merhabalar,
Kadirli'de yollara neden kanalizasyon kapağı konulduğunu anlamış değilim. Hangi akıl? Hangi mühendislik bilmiyorum ama Kadirl'ye yazık oluyor. Mesele kanalizasyon kapağı değil mesele Avrupa ülkeleri ile ülkemiz arasındaki uçurum. Bu örneği basit bir şekilde değerlendirirsek kanalizasyon kapağına bile bu kadar emek sarf edilip başta insan güvenliği ve sağlığı olmak üzere araçların uzun ömürlülüğünü artırmaktır.

Avrupa ülkeleri sadece tek bir alanda yoğunlaşıp gelişmek yerine sistematik bir şekilde düşünüp birden çok alanda etkin olmayı hedefliyor. Bunu kanalizasyon kapağını ele alarak değerlendirirsek ülkemizde düzgün yol yok denecek kadar azken birde sağlıksız dizayn edilen kanalizasyon kapakları başta sürücüler olmak üzere yayalarında can güvenliğini tehdit eder bir yapıda olması çok düşündürücüdür.

Sadece görüntü amaçlı yapılan bu kanalizasyon kapaklarının şikâyetlere ve kazalara yol açtığı gözle görülür bir gerçek ve kanalizasyon kapaklarının neden olduğu zararları sıralayacak olursak sadece 2013 yılında kanalizasyon kapağı ve benzeri cisimlerle 9 bin 234, bu tarz cisimlerin etkisiyle araçlar yoldan çıkarak 13 bin 234 kaza olmuştur. Kanalizasyon kapaklarının yol kaplaması seviyesinden yüksek veya alçak kotta olması kesin olarak yol kusurları kapsamında kabul edilmektedir.

Yeni kazalara meydan vermemek için kanalizasyon kapaklarının yol kaplaması seviyesinde olması zaman kaybedilmeden sağlanmalıdır. Kanalizasyon kapaklarının yol kaplaması seviyesinden yüksek veya alçak kotta olması nedeniyle hasar gören araçların ekonomik ömürlerinden çok değer kayıpları olmaktadır. Hasar gören araçların ikinci el fiyatları düşmektedir. Bu da hiç hasarı olmayan ama sırf kanalizasyon kapağı yüzünden aracı zarar gören vatandaşımızı mağdur etmektedir.

Avrupa ülkelerinde kanalizasyon kapaklarının yol kaplaması seviyesinde tutulmasına büyük özen gösterilmektedir. Kanalizasyon kapaklarının yol kaplaması üzerinde olması kabul edilebilir bir durumdur. Yeter ki nizami olsun. Kanalizasyon kapakları nizami değilse, araçlara verdiği zararlar ve trafik kazaları nedeniyle ekonomiye zarar vermektedir. Yani mesele sadece kanalizasyon kapakları değil milli ekonomi. Ama ülkemizde buna rağmen hala sağlıksız koşullarda kanalizasyon kapakları takılmaktadır.

Bu nedenle Türkiye' de ve özellikle ilçemizde ki kanalizasyon kapanları ile yollara konuşan tümsekler düşünüldüğünde ne milli ekonomi, ne de insan hayatına önemin pek fazla verilmediğini ortaya koymakta olup, düşüncenin ısrarla değiştirilmemesi de akıllara soru işaretleri getiriyor. Bu nedenle ilçemizde ki kanalizasyon kapaklarının bir an önce Avrupa standartlarına getirilerek hem araçların hasar görmemesi hem de insanların göz ve yaşam kalitesine yarayacak hale getirilmesi gerekmektedir.

Avrupalılar yaşayan her vatandaşının tek bir şikayetini bile dikkate alıp temiz ve dikkatli, titiz bir çalışma ile her bireyinin hayat standardını yüksek tutabiliyorsa, gelişen ve her gün artan teknoloji içinde Ülkemiz ve elbette ki İlçemiz araçları ve insanları bu kaliteli yaşam tarzından neden uzak tutuluyor?. Bu sorunun cevabını verecek henüz ne bir siyasetçi, ne de toplum psikoloji uzmanı çıkmadı. Halk artık bu yaşam kalitelerinin düzene sokulması için beklemeye devam ediyor ve tepkisini de göstermeye başlıyor. En başta da dile getirdik ya; Mesele kanalizasyon kapağı meselesi değil Avrupa zihniyeti ve teknolojisi ile ekonomiye insan hayatına verilen değer meselesidir. Kaliteli ve mutlu bir Ülkede, ilçede yaşamanız dileklerimizle...

HABER- FOTO: Sema Nur KOÇAKER- Nuri ŞEKER
Cuma, Şubat 27 2015, 06:02 PM
İletiyi paylaşın:
Yanıtlar (1)
  • Onaylanan Yanıt

    Mehmet Ali
    Mehmet Ali
    Çevrimdışı
    Cuma, Şubat 27 2015, 06:03 PM - #Kalıcı Bağlantı
    Çözüldü
    0 oy
    Rögar kapaklarının yol kaplaması seviyesinde olmaması seyahat konforunu bozan ve araç yönetimini tehlikeye sokan bir durum. Yol kaplama seviyesinden aşağı ve yukarı kotta olan rögar kapaklarına çarpan araçların lastiklerinin patlıyor, jantlar hasar görüyor, ön sistem ve süspansiyon sistemleri bozuluyor. Rögar kapaklarının, yollarda bilinçsiz yapılması bu gerekçelerden dolayı kazalara sebep olurken, araçlarda da maddi hasara neden oluyor. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Derneği'nin (TŞOF) verilerine göre 2013 yılında rögar kapakları ve bu tarz cisimlerin sebep olduğu trafik kazaları 9 bin 234. Aynı gerekçeyle yoldan çıkıp kaza yapan araç sayısı ise 13 bin 234.

    VATANDAŞ MAĞDUR OLUYOR
    Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, "Rögar kapaklarının yol kaplaması seviyesinden yüksek veya alçak kotta olmasının sürücülere büyük masraflar açabileceğini ifade eden Apaydın, “Bu kapakların bilinçsizce yapılmasından dolay hasar gören araçların ekonomik ömürlerinden çok değer kayıpları olmaktadır. Hasar gören araçların ikinci el fiyatları düşmektedir. Bu da hiç hasarı olmayan ama sırf rögar kapağı yüzünden aracı zarar gören vatandaşımızı mağdur etmektedir. Rögar kapaklarının yol kaplaması seviyesinde olması için yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşların bu duruma özen göstermeleri gerekmektedir. Kamuoyunun bu konuda baskı grupları oluşturarak ilgilileri ve yetkilileri zorlamalıdır. Rögar kapaklarına bağlı olarak kaza yapan kişiler hukuki ve cezai müeyyidelerin uygulaması için haklarını aramalıdır" diye konuştu.

    "AVRUPA ÇOK HASSAS"
    Yurt dışında rögar kapakları konusunda çok hassas davranıldığına da dikkat çeken Apaydın, şöyle devam etti: "Avrupa ülkelerinde rögar kapaklarının yol kaplaması seviyesinde tutulmasına büyük özen gösterilmektedir. Nadiren gayri nizami rögar kapaklarına rastlanılmaktadır. Rögar kapaklarının yol kaplaması üzerinde olması kabul edilebilir bir durumdur. Yeter ki nizami olsun. Rögar kapakları nizami değilse, araçlara verdiği zararlar ve trafik kazaları nedeniyle ekonomiye zarar vermektedir."
    Yanıt küçültülmüş Show
Yanıtınız

© Copyright 2016 - Tüm Hakkı Saklıdır. Kadirli Şehir Portalı - Kadirli Rehberi - Kadirli Haber - Kadirli Tanıtımı - Kadirli Video